Garantie op vissen

Op alle vissen geven wij 14 dagen garantie, om misbruik te voorkomen zijn er wel enkele spelregels. Hier proberen we in duidelijke bewoordingen uit te leggen hoe het garantiebeleid van onze winkel werkt en hoe u het kunt gebruiken wanneer u bij ons winkelt !

Wanneer kunt u aanspraak maken op garantie?

Wij doen ons uiterste best om uw vissen in goede gezondheid af te leveren, mocht er onverhoopt toch wat vervelends gebeuren binnen de 14 dagen na aankoop en of bezorgmoment dan kunt u aanspraak maken op onze vis garantie..

  • Voorwaarden vis garantie

    Om aanspraak te kunnen maken moet u wel voldoen aan onze vis garantie voorwaarden. Deze zijn echt niet moeilijk en behoren tot uw eigen verantwoordelijkheid. Test uw vijver of aquariumwater met een druppeltest, neem altijd van de test en vis een foto, neem spoedig contact met ons op, en volg onze aanwijzingen.
  • Waarom een druppeltest?

    De meeste vissen worden ziek en gaan dood door verkeerde waterwaardes en of vervuiling. Daarom is het zeer belangrijk om die waardes nauwkeurig te meten. Een stripje is een indicatie en meet niet alle waardes onder andere de ammoniak waarde word hiermee niet gemeten. wij bevelen een Colombo testkoffer aan.
  • Mijn vissen zwemmen goed maar nieuwe gaan dood? testen onzin?

    Wij horen nog wel eens, mijn water is goed mijn vissen zwemmen oke waarom zal ik water testen, Ik probeer dat uit te leggen. Vissen die ooit zijn begonnen in goed vers water kunnen hele hoge "slechte"waterwaardes aan, omdat deze hiernaartoe zijn gegroeid, vissen die deze waardes niet gewend zijn kunnen deze plotselinge verandering niet aan. Daarom is en blijft water testen erg belangrijk .

Uitzonderingen op visgarantie

U bent zelf verantwoordelijk voor de leefomgeving van de vis en het vissen bestand. Zijn waterwaardes niet oke dan kunt U geen aanspraak maken op garantie. Worden uw vissen opgegeten omdat ze niet bij elkaar passen kunnen wij daar ook niets aan doen, en wij vergoeden alleen de aangekochte vissen, niet een geheel visbestand

Krijg ik mijn geld terug?

In bijna alle gevallen ontvangt u een nieuw exemplaar, geld terug doen we alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.

  • De 14 dagen zijn voorbij wat nu?

    Na de 14 dagen vinden wij dat we wel kunnen stellen dat wij de visjes goed hebben afgeleverd, en het nu onder u eigen verantwoordelijkheid valt. Neemt niet weg dat wij U niet meer willen helpen, Maar van vergoeding kan geen sprake meer zijn .
  • Moet ik als klant altijd gelijk reageren?

    Er is altijd wel eens een visje die niet mee wil werken, Maar bij meer als 1 dode vis moet u zich wel zorgen gaan maken en ingrijpen. Wacht niet te lang anders kan de behandeling een lange kostbare weg worden

Ruilen of Retour

Vissen zijn uitgesloten van ruil en of retour recht vanwege hygiënische reden.